Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Způsobili jsme si to sami

Čtu právě článek http://www.rodina.cz/clanek9783.htm „Věk českých prvorodiček se neustále zvyšuje, riskují vrozené vady, neplodnost i svůj život“ a říkám si, co za to může.

V diskusi to zaznívá také, jsou to společenská očekávání, vzdělání, kariéra, bydlení atd. Měřítkem úspěchu není se vdát a mít rodinu, ale hromadit materiální statky a „něčím být“ místo „někým být“. Ale naše společnost si to zařídila i spousto pitomých zákonů a vyhlášek. Základní škola za mého mládí trvala osm let, tedy pro nás, co jsme šli na střední školu a maturita byla dostatečným vzděláním na prakticky všechny normální profese. Dnes musí mít naprosto zbytečně vysokoškolské vzdělání například učitelka na základní, či dokonce mateřské škole!

Úroveň vysokých škol, zejména humanitních, které jsem měl možnost poznat, je nevalná a jejich navštěvování je skutečně ztráta času. Praxe dá normálnímu člověku za stejný čas násobně více informací. Také mám pocit, že člověk, který až do dvaceti pěti let vlastně pořádně nepracoval, tak musí mít velmi dobrou vnitřní disciplínu, aby se vůbec nastartoval.

Možná jsem měl to štěstí, že jsem měl vynikající střední školu, ale ač jsem navštěvoval dvě vysoké školy, tak říkám, že z toho, co se tam učilo, jsem nikdy nic v praxi nepoužil. I to, co jsem teď viděl učit na vysokých školách, si myslím, že pak absolventi nepoužijí a navíc nám pak do profesí, kde by to bylo vhodné, neprojdou normální lidé se zdravým selským rozumem.

Výsledkem toho, že je natvrdo vyžadováno vysokoškolské vzdělání, už nebudeme mít zřejmě dobré kriminalisty, kteří znají galerku, hravé učitelky v MŠ, co milují děti, úředníka, který rozhoduje podle reality a negeneruje zbytečné tlusté dokumenty. Všude budou líní vysokoškoláci a kolem hromada nezaměstnaných, kteří nemají vysokoškolské vzdělání, a dále budeme řešit vymírání, protože vysokoškoláci už moc děti nechtějí a ti s nižším vzděláním si je nebudou moci dovolit ekonomicky.

Zajímalo by mě, kdo za to může? K čemu je dobrá ta glorifikace vysokoškolského vzdělání a proč nemůžou být, tak jako za mého mládí, osmnáctiletí maturanti, kteří jdou jednoduše do práce?

-JVB-

Autor: Jan Vojtěch Binder | pátek 6.10.2017 15:52 | karma článku: 25,06 | přečteno: 744x
  • Další články autora
  • Počet článků 0
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 0x
ICT expert

Seznam rubrik